Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki

Danuta Janiszek / admin
poniedziałek, 14 maj 2018 15:12
A- A A+

W dniu 09.01.2019 r. została zawarta umowa na dofinansowanie projektu, który obejmuje przebudowę budynku przy ul. Poniatowskiego 12, w którym pierwotnie znajdowała się Komenda Powiatowej Policji w Rykach. W ramach projektu zostaną wykonane następujące prace: docieplenie stropodachu oraz ścian zewnętrznych, wykonanie instalacji odgromowej, instalacji CO, CWU, wentylacji mechanicznej z klimatyzacją, przebudowa wewnątrz budynku, wymiana stolarki okiennej, montaż podnośnika zew. dla osób z niepełnosprawnością, wykonanie obróbek blacharskich oraz zostanie wykonane zagospodarowanie terenu. W ramach projektu planowana jest także przebudowa infrastruktury drogowej, sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami, przebudowa metodą bez wykopową sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami. Projekt zakłada także rewaloryzację parku miejskiego w Rykach: wykonanie ścieżek pieszych z nawierzchni nieprzepuszczalnej ok. 1510 m2 oraz z nawierzchni mineralnej ok 2800 m2, tereny zieleni, instalacje elektryczne, mała architektura, plenerowa architektura oraz rewitalizację zieleni miejskiej w Rykach.

Beneficjent
Gmina Ryki, ul.Karola Wojtyły 29, 08-500 Ryki

Cel główny projektu:
Celem przedmiotowego projektu jest przywrócenie funkcji społeczno-gospodarczych na zdegradowanych obszarach miasta Ryki, a także zwiększenie dostępności do infrastruktury społecznej i kulturalnej, poprzez rewitalizacjęzdegradowanego terenu w centrum Ryk. Cele szczegółowe:- zwiększenie podaży atrakcyjnych przestrzeni publicznych na obszarach gminy; - poprawa stanu infrastruktury społecznej;- zapewnienie wystarczającego poziomu dostępu dousług społecznych, a także infrastruktury do wykorzystania czasu wolnego;- aktywizacja wszystkich mieszkańców gminy oraz wzmocnienie więzi wśród społeczności lokalnych; - poprawa wizerunku centrum Ryk oraz jakości życia mieszkańców; - przywrócenie bezpieczeństwa lokalnego oraz porządku publicznego; - stworzenie oferty działań aktywizacyjnych wśród mieszkańców dzielnicy, która obecnie uznawana jest za zdegradowaną; - pobudzenie aktywności środowiska lokalnego i stymulowanie współpracy na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego oraz przeciwdziałanie zjawisku wykluczenia społecznego niektórych grup społecznych. Wszystkie cele są pożądane i oczekiwane przez Wnioskodawcę praz interesariuszy projektu. Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie wskaźników rezultatu zapisanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych.

Planowane efekty

  1. Wzrost zatrudnienia we wspieranych podmiotach innych niż przedsiebiorstwa - 2 osoby
  2. Długość przebudowanych dróg gminnych – 1,195 km
  3. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1 szt.
  4. Liczba wspartych obiektów infrastruktury zlokalizowanych na rewitalizowanych obszarach – 1 szt.
  5. Powierzchnia obszarów objętych rewitalizacją - 5,14 ha
  6. Budynki publiczne wyremontowane na obszarach miejskich – 997,59 m2
  7. Liczba osób korzystających z obiektów infrastruktury społeczno-kulturalnej/turystycznej będącej przedmiotem projektu [Mg/rok] | rozliczeniowy– 2000 osób

Wartość projektu
16 923 718,55 zł.

Dofinansowanie (EFRR+budżet państwa)
10 963 001,45 zł.

Wkład Funduszy Europejskich.
9 809 001,31 zł.

Zakres rzeczowy projektu:

  1. Dokumentacja :
    • Opracowanie dokumentacji technicznej celem uzyskania pozwolenia na budowę.
    • Opracowanie studium wykonalności
  2. Nadzór:
    • inspektor nadzoru
    • nadzór archeologiczny
    • nadzór autorski
  3. Promocja:
    • wykonanie tablicy informacyjnej na etapie realizacji projektu i pamiątkowej na zakończenie realizacji projektu
    • informacja na stronie wnioskodawcy o projekcie
    • ogłoszenia w prasie o zakresie i celach projektu
    • plakaty inforamcyjne w trakcie realizacji projektu
    • spotkanie informacyjne dla mieszkańców Ryk.
  4. Wyposażenie budynku.
  5. Roboty budowlane: Park Miejski:
    • wycinka drzew i krzewów
    • pielęgnacja istniejącego drzewostanu
    • rozbiórki
    • wykonanie oświetlenia, instalacji wodno-kanalizacyjnej systemu monitoringu,
    • budowa i przebudowa ciągów pieszych
    • budowa fontanny nieckowej
    • montaż małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, tablice informacyjne)
    • urządzenia siłowni plenerowej
    • budki dla ptaków i owadów
    • remont istniejącego ogrodzenia od ul.Warszawskiej
    • sadzenie drzew, krzewów
    • zakładanie trawników i łąk kwietnych.

 Teren k/kościoła:

 Skwer: ul.Szkolna, Poniatowskiego, Królewska:

Przebudowa i budowa sieci wodociagowej oraz kanalizacyjnej
Roboty budowlane związane z przebudową i budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz kanalizacji deszczowej w ulicach Cichej, Jeziornej, Rynek Stary, Wjazdowej, Przechodniej, Wylot, Kanałowej, Krótkiej w Rykach wraz z przyłączami w granicach pasa drogowego obejmują:

  1. Roboty przygotowawcze i roboty ziemne
  2. Roboty instalacyjne.
  3. Roboty remontowe nawierzchni drogowej.

Sieć wodociągowa - rurociągi wykonane będą z rur PE RC o śr. 125/ 7,4 mm, 90/ 5,2 mm, 50 / 4,6 mm,40 / 2,4 mm.
Roboty prowadzone będą w sposób bezwykopowy metodą przewiertu sterowanego. Przyłącza wykonane będą metodą wykopu otwartego.
Sieć kanalizacyjna - rurociągi wykonane będą z rur TS SDR11 315/ 26,8 mm, 250/ 22,7 mm, 200/ 18,2 mm.
Studnie rewizyjne wykonane będą z kręgów żelbetowych o śr.1200mm, studnie TEGRA 1000 mm, studnie TEGRA 600 mm, studnie PP 425 z włazami żeliwnymi ciężkimi klasy D-400. Roboty prowadzone będą w sposób bezwykopowy: metodą przewiertu sterowanego lub metodą krakingu statycznego. Przyłącza wykonane będą metodą wykopu otwartego.
Sieć kanalizacji deszczowej - w zakresie robót przygotowawczych i ziemne, robt instalacyjnych
Rurociągi wykonane będą z rur TS SDR11 315/ 26,8 mm, 250/ 22,7 mm. Studnie rewizyjne wykonane będą z kręgów żelbetowych o śr.1200mm, studnie PP 425 z włazami żeliwnymi ciężkimi klasy D-400. Roboty prowadzone będą w sposób bezwykopowy metodą przewiertu sterowanego lub metodą wykopu otwartego. Studzienki deszczowe z kręgów betonowych o śr.500mm z wpustem ulicznym klasy D-400.
Zgodnie z opisem w projekcie budowlano – wykonawczym prace podzielone są na etapy.

Przebudowa infrastruktury drogowej
roboty budowlane związane z przebudową infrastruktury drogowej ulic: Cichej, Jeziornej, Rynek Stary, Wjazdowej, Przechodniej, Wylot, Kanałowej, Krótkiej w Rykach:

  1. Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe
  2. Roboty ziemne
  3. Roboty drogowe.

Konstrukcja ulicy :

Konstrukcja zjazdów:

Budynek komendy

Obiekty zagospodarowania terenu:

Harmonogram realizacji projektu.

Rozpoczęcie rtealizacji projektu 13.07.2016 r.
Zakończenie rzeczowe i finansowe projektu 30.06.2021 r.

  1. dokumentacja 2016 – 2017 r.
  2. nadzór 2019 – 2021 r.
  3. promocja 2019 – 2021 r.
  4. wyposażenie 2020 r.
  5. roboty budowlane 2019-2021 r.

 

 

Aktualizacja: 10.03.2020 r.

 

 

Sprawozdanie z realizacji zadania  wg harmonogramu rzeczowo finansowego.

Termin zakończenia rzeczowego i finansowego  zadania: 30.06.2021 r.

 

Zadanie 1 Studium wykonalności

Studium wykonalności stanowiące załącznik do wniosku aplikacyjnego zostało opracowane w terminie do 30.11.2017 r. zgodnie z zawartą umową nr WIR.041.4.2017 z dnia 06.10.2017 r. i aneksem nr 1 z dnia 09.11.2017 r.

 

Zadanie 2 Dokumentacja techniczna projektowo-kosztorysowa

Dokumentacja stanowi  obligatoryjny załącznik do wniosku aplikacyjnego została opracowana w 2016-2017 r. Uzyskano wymagane pozwolenia na budowę. W 2019 r. została wykonana aktualizacja kosztorysów inwestorskich w ramach realizacji projektu w zakresie przystosowania budynku po byłej komendzie policji na potrzeby OPS i podmiotów ekonomii społecznej; rewaloryzacji parku miejskiego w Rykach oraz rewitalizacji zieleni miejskiej                        w Rykach. Przed przystąpieniem do ogłoszenia zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót w zakresie przebudowy budynku komendy, koniecznym stało się wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie ochrony p.poż. istniejących w budynku stropów drewnianych , w związku ze stwierdzonymi rozbieżnościami pomiędzy opisem elementów konstrukcyjnych zinwentaryzowanych w dokumentacji technicznej a stanem faktycznym. W IV kwartale 2019 r. zaktualizowano kosztorysy inwestorskie dla zadania 9) przebudowa infrastruktury drogowej i zadania nr 14) przebudowa i budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

 

Zadanie nr 3 Inspektor nadzoru

W wyniku zamówienia publicznego 12 sierpnia 2019 r. wyłoniono inspektorów nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej - wartość wynagrodzenia 27 060,00 zł. brutto. architektonicznej- wartość wynagrodzenia 9000,00 zł. brutto, elektrycznej - wartość wynagrodzenia 14760,00 zł. brutto i sanitarnej - wartość wynagrodzenia 9800 zł. brutto nad realizacją zadań nr 11) roboty budowlane -park etap I i IV; nr 12) roboty budowlane - skwer Szkolna, Poniatowskiego, Objazdowa; nr 13) roboty budowlane - skwer przy kościele. W zamówieniu publicznym wyłoniono inspektora nadzoru nad realizacją zadania nr 14) budynek komendy , tj. Biuro Obsługi Nieruchomości i Nadzorów Inwestycyjnych ul. Górczańska 14/9, 20-868 Lublin  w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej za kwotę brutto 44 735,10 zł. W dniu 06.03.2020 r. został wyłoniony inspektor nadzoru nad zadaniem nr 9) i 10) HRF: Obsługa Techniczna Inwestycji Tomasz Tkaczyk, Ryżki 67A, 21-400 Łuków za kwotę brutto 38 745,00 zł.  

 

Zadanie 4 W ramach realizacji obowiązku promocji projektu, na stronie Gminy Ryki zamieszczona jest zakładka zawierająca opis projektu oraz projekty zagospodarowania terenu. W ramach promocji zostało wykonane 5 szt. tablic informacyjnych (3 tablice zostały ustawione w miejscu aktualnie realizowanych robót tj. na terenie parku oraz 2 skwerów), 4 tablica została  ustawiona przy budynku komendy po rozpoczęciu robót przez Wykonawcę. Ponadto na stronie projektu zamieszczono dokumentację fotograficzną dokumentującą stan przed rozpoczęciem robót oraz wykonany zakres prac na poszczególnych etapach realizacji projektu.

 

Zadanie 5 Wyposażenie budynku

Wyposażenie budynku zostanie zrealizowane w 2021 r. Zamówienie publiczne na wyłonienie dostawcy wyposażenia zostanie ogłoszone w III kw. br.

 

Zadanie 6 Nadzór archeologiczny

Zgodnie z zawartymi umowami na wykonanie robót dla poszczególnych zadań HRF, zapewnienie nadzoru sprawowanego przez uprawnionego specjalistę archeologa oraz uzyskanie zezwolenia LWKZ na prowadzenie badań,  należy do Wykonawcy poszczególnych zadań.

 

Zadanie 7  Nadzór autorski.

W dniu 14.08.2019 r. została zawarta umowa o pełnienie nadzoru autorskiego w zakresie realizacji zadania nr 10), 11) i 12) tj. roboty budowlane- park etap I i IV,  skwer Szkolna, Poniatowskiego, Objazdowa, skwer przy kościele. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy nie może przekroczyć 18 000,00 zł. brutto tj. 3 000,00 zł. za każdy pobyt projektanta na budowie. Maksymalnie 6  pobytów na budowie.

 

Zadanie 8  Decyzje administracyjne.

Do chwili obecnej brak decyzji administracyjnej, której uzyskanie skutkowało kosztami.

 

Zadanie 9  Przebudowa infrastruktury drogowej.

Zadanie 10 Przebudowa i budowa  sieci wodociągowej i kanalizacyjnej:

 

W dniu 14.01.2020 r. ogłoszono przetarg nieograniczony, celem wyłonienia wykonawcy zadania nr 9) i 10) HRF.  W wyniku zamówienia wyłoniono wykonawcę Lider Konsorcjum Zakład  Instalacji Wod-Kan Dygas Spółka  jawna ul. Malczewskiego 8 27-310 Ciepielów, Partner Konsorcjum Zakład Usług Administracyjno-Budowlanych Karol Liberski, ul. Konopnickiej 46, 26-700 Zwoleń za cenę brutto 6 773 765,93 zł. z terminem wykonania do 28.05.2021 r.

 

Zadanie 11 Park etap I i IV.

Zgodnie z zawartą umową z dnia 25.02.2019 r. z Wykonawcą robót; Maciej Sarnecki S-BUD 21-040 Świdnik, ul. Żwirki i Wigury 49, wyłonionym w zamówieniu publicznym, w terminie do dnia 28.02.2019 r.  dokonano wycinki drzewa i krzewów. Termin zakończenia realizacji  zamówienia 15.03.2019 r. 

 W wyniku przetargu , w dniu 24.07.2019 r. została zawarta umowa z Wykonawcą zadania firmą STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków. Wartość brutto wykonania zadania 6 075 541,46 zł.  Termin wykonania zadania 25.06.2020 r.  W dniach 07.12.2019 r. Wykonawca został wprowadzony na budowę. Do chwili obecnej zostały wykonane roboty w zakresie: rozbiórki ścieżek, chodników, rozbiórka ogrodzenia od strony PKS, demontaż oświetlenia parkowego i małej architektury, usunięcie karp, montaż linii kablowej do oświetlenia i monitoringu parku, wykonanie nawierzchni ciągów pieszych i pieszo-jezdnych, przyłącze wod.-kan. do fontanny, adaptacja i zabiegi pielęgnacyjne drzew, ustawienie słupów oświetleniowych, wykonanie parkingu z płyt ażurowych, wykonanie podbudowy dla fontanny. W trakcie przygotowanie terenu do wykonania nasadzeń roślin ozdobnych, montaż opraw oświetleniowych.

 

Zadanie 12 Roboty budowlane – skwer Szkolna, Poniatowskiego, Objazdowa:

Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową z dnia 25.02.2019 r. wyłonionym w zamówieniu publicznym firmą Maciej Sarnecki S-BUD 21-040 Świdnik, ul. Żwirki i Wigury 49, w terminie do dnia 28.02.2019 r.  dokonano wycinki drzewa i krzewów. Termin zakończenia realizacji  zamówienia 15.03.2019 r.  

W wyniku przetargu w dniu 24.07. 2019 r. została zawarta umowa z wykonawca zadania , firmą STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków. Wartość brutto wykonania zadania 1 162 179,06 zł.  Termin wykonania zadania 25.06.2020 r.   W dniach 07-12.08.2019 r. Wykonawca został wprowadzony na budowę. Do chwili obecnej zostały wykonane roboty w zakresie: rozbiórki ścieżek, chodników, usunięcie karp, ułożenie kabli do oświetlenia i monitoringu, wykonanie nawierzchni chodników i placu, schody terenowe, murek oporowy przy figurze Chrystusa, konserwacja głazu -pomnika, ustawienie słupów oświetleniowych.                  W trakcie przygotowanie terenu do wykonania nasadzeń, montaż opraw oświetleniowych.

 

Zadanie 13 Roboty budowlane – skwer przy kościele:

Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową z dnia 25.02.2019 r. wyłonionym w zamówieniu publicznym firmą Maciej Sarnecki S-BUD 21-040 Świdnik, ul. Żwirki i Wigury 49, w terminie do dnia 28.02.2019 r.  dokonano wycinki drzewa i krzewów. Termin zakończenia realizacji  zamówienia 15.03.2019 r.  

W wyniku przetargu w dniu 24.07. 2019 r. została zawarta umowa z wykonawca zadania , firmą STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków. Wartość brutto wykonania zadania 352 188,19 zł.  Termin wykonania zadania 25.06.2020 r.  W dniach 07-12.08.2019 r. Wykonawca został wprowadzony na budowę. Do chwili obecnej zostały wykonane roboty w zakresie: roboty rozbiórkowe, usunięcie karp, wykonanie nawierzchni chodników i placu.                   W trakcie  przygotowanie  terenu do wykonania nasadzeń roślin ozdobnych.    

 

Zadanie 14 Budynek  komendy:

 W dniu 30 .10.2019 r. została zawarta umowa z wykonawcą robót  "JBM Budownictwa Sp. z o.o. Sp. k. w Borysowie" Borysów 72, 24-103 Żyrzyn na kwotę brutto 3 845 926,26 zł, zgodnie z wynikiem postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. W dniu 24.01.2020 r.  dokonano protokolarnego przekazania terenu budowy.

W chwili obecnej trwają prace rozbiórkowe i wyburzeniowe, montaż nadproży, instalacyjne  wod – kan.

 

Projekty zagospodarowania terenu:

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież