Przebudowa drogi gminnej Nr 102856L ul. Fabryczna w Rykach
„Przebudowa drogi gminnej Nr 102856L ul. Fabryczna w Rykach”
Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego
Nazwa Funduszu: Fundusz Dróg Samorządowych
Kwota dofinansowania: 573 930,00 zł.
Całkowity wartość inwestycji: 956 550,09 zł. (koszt kwalifikowany)
W dniu 6 września 2019 r. została zawarta umowa o dofinansowanie realizacji zadania z Funduszu Dróg Samorządowych.
Zakresu rzeczowy zadania:
- prace przygotowawcze |
- podbudowa |
- nawierzchnia drogi |
- elementy dróg i ulic |
- zjazdy |
- roboty wykończeniowe |
- urządzenia bezpieczeństwa ruchu ruchu |
- aktywne oznakowanie przejścia |
Zostanie osiągnięty stan docelowy drogi:
- klasa drogi: L, długość drogi: 970 mb, przekrój jezdni: 1X2, szerokość jezdni 7,00 m., chodnik z kostki betonowej brukowej koloru czerwonego o szer.2,00 mb dł.148 mb od km. od 0+007,8 do km 0+156, szer.zjazdów 4 mb. pow. 238 m2.
- pobocze ziemne po prawej stronie drogi od km 0+156 do km 0+970 o szer. 0,75 mb, ścieżka rowerowa z dopuszczonym ruchem pieszych z kostki betonowej brukowej kol. szarego po lewej stronie drogi: od km 0+007,8 do km 0+970,
- droga gminna rozpoczyna się na skrzyżowaniu z drogą powiatową Nr 1447L, kończy na skrzyżowaniu z drogą krajową Nr 48,
- konstrukcja jezdnia warstwa ścieralna gr.4 cm., warstwa wyrównawcza gr. zmienna , śr. 5 cm.
- odwodnienie powierzchniowe do istniejących recypientów w terenie,
- obiekty inżynierskie: przepusty drogowe, ścieki podchodnikowe,
- w km. o+020 zaprojektowano przejście dla pieszych na progu zwalniającym wykonanym z kostki betonowej brukowej gr.8 cm,
- oznakowanie drogi: znakami drogowymi D42/D43, znakami drogowymi A7 szt.2 wraz z oznakowaniem poziomym P-4, P-13, oznakowanie wyniesionego przejścia dla pieszych znakiem aktywnym D6 szt.4 z oświetleniem drogi lampą ostrzegawczą na wysięgniku U35 oraz oznakowaniem poziomym P-10 i P-25, oraz znakiem A11a i tabliczką T-1 oraz znakiem B-33, ścieżka rowerowa z dopuszczonym ruchem pieszych oznakowana znakami: C13/16 szt 2 i C13a/16a szt.2.
Inwestycja nie koliduje z istniejącą infrastrukturą techniczną tj. elektroenergetycznymi liniami podziemnymi i naziemnymi, teletechniczną wodociągową i gazową. Projektowana przebudowa nie zmienia układu wysokościowego. Wykonane zostaną niezbędne korekty niwelety wynikające z wyrównania jezdni . Przebudowa dostosowana do istniejącej niwelety drogi i zjazdów na posesje.
Termin realizacji zadania: wrzesień 2019 - sierpień 2020 r.